lördag 11 september 2010

Mamma, pappa och Douglas dag!

Idag har Douglas haft mamma och pappa helt för sig själv! Vi var på bio och tittade på shrek, en helt underbar film som jag starkt kan rekommendera!! Tror vi vuxna skrattade mer än vad barnen gjorde!! Kände igen oss på nått vis i träsktrollens värld;-)! Sedan blev det Mc Donalds för hela slanten!

Jag hade köpt en STOR godis påse till oss. Men klumpiga jag tappade ur hela läsken rakt ner i godis påsen.... Behöver jag säga att det blev sörjigt och äckligt i den...:-( Så det var bara att slänga den och inta popcorn istället, minst lika gott!!!
Jag hann shoppa lite.... Fick muta både herr stor och herr liten... Som vanligt får jag ju som jag vill;-) Jag köpte bland annat en kjol och ett par leggings till mej själv och som vanligt fick barnen lite! Hade de inte stått och stampat och trampat utanför affärena så hade jag nog fått med mej lite mera hem..... Kankse lika bra det för plånboken;-)
Vi var och kollade på vinter overall till Douglas. Men han fick för sig att han ville ha jacka och termobyxor. Så nu måste vi bestämma oss innan alla vinter grejer tar slut.... Men jag tror nog att det blir en overall, eller? Vad ska ni ha till era barn? Förra året köpte vi en didrikson overall och den var helt suverän. Inte en enda gång klagandets på att han frös och inte heller blöt en enda gång. Så didrikson blir det nog i år igen, men om det blir en overall eller jacka/termobyxor det är frågan??

5 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag ni verkar ha haft!!! Önskar att vi också tog oss den tiden för dom en och en!
    Angående vinterkläder så var jag upp till "Tältet" i Sälen i somras och handlade overaller på REA till både Ciara och Casper, 200:- styck! Helt perfekt! Så för oss blir det overaller ;-) Kram

    SvaraRadera
  2. Hmmm.... ser en snygg volang-jeanskjol... köpte en sådan från HM idag.. tror att jag kommer använda den mycket

    Bra smak du har!

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Shrek e verkligen huur bra som helst, så där förklarade även jag filmen när vi sett den att föräldrarna skrattade nog mer än barnen =)

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  4. Mysigt! Ska nog också försöka ta oss iväg på "ensamdag" med våran prins snart...
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Shrek är hur bra som helst =) Och håller nog med att föräldrarna skrattar mer än barnen, vilket man kan behöva ibland =) kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!