tisdag 3 januari 2012

Äppelchips!

De där suget kommer nog aldrig försvinna hur jag än må avså från både socker och kolhydrater... Jag googlade lite på nyttiga snacks igår och fick upp äppelchips som jag fick lova att testa göra idag! Perfekt om man känner att man måste tugga på något eller om suget liksom bara infinner sig... Men självklart oxå ett bra alternativ till fredagsmyset istället för chips!
De var supergoda och tyvärr älskade mina barn dem oxå;-) Ja tyvärr säger jag för då tar de ju slut så snabbt här hemma. Får nog göra en ny omgång redan imorgon;-)

Äppelchips!
Skala äpplena och dela dem i tunna bitar, med osthyvel stog det men jag tog kniven!
Sätt ugnen på 75 grader, lägg de tunna äppelskivorna på bakplåtspapper och in i ugnen i minst 3 timmar. Jag hade mina inne i nästan 4!
Jag smaksatte hälften av mina med kanel och vill man vara lite onyttigare så kan man ju självklart pulvra på lite florsocker! Funderar även på att pröva på att ta havssalt nästa gång... De söta möter de salta, undra om det kan vara något?;-) Ja man måste ju prova för att veta!
De håller längst i en återförslutande glasburk, men här hemma hinner dom inte ens ner i någon burk förrens de är slut;-)
Och ja frukt är socker... Men jag har aldrig avstått från frukt och kommer ALDRIG att göra det heller! Bättre att äta frukt än att äta godis i vilket fall som helst;-)!

8 kommentarer:

  1. Tack för tipset!
    Det där ska jag prova!
    Jag ska nog prova rotfrukter också!

    SvaraRadera
  2. Ser himla gott ut det där
    Kram Anki p

    SvaraRadera
  3. Jag håller med du.
    Frukt är bättre än godis, så det avstår jag heller inte helt ifrån.

    SvaraRadera
  4. Men mumsa vad gott det låter. Måste testa detta.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Lät ju enkelt och gott, det får vi testa :-)

    SvaraRadera
  6. Det där måste jag testa! Vilken snygg blogg du har!

    SvaraRadera
  7. Mycket bättre med frukt än godis. Jag ska prova att göra dessa, det kan sannerligen vara nåt för mig! Tack för tipset.

    Kram Cilla

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!