fredag 30 mars 2012

Läkarbesök...

Idag har jag legat och vresat i en gynstol... Lika förnedrande varje gång, trots att man har visat upp sitt underliv 3 gånger när man fött barn för allt och hela världen... Men det känns ändå så väldigt konstigt när man ska ligga i en gynstol bara så där när man inte ska föda barn... *bla*bla*bla* Gud va jag svammlar...

Iallafall så fick jag träffa en grymt bra läkare! En kvinnlig läkare som var specificerad på just inkontinen!
Hon frågade tusen frågor och sedan var det dax för gynstolen... Gå in bakom skynket och klä av dej... Alltså varför finns det ens ett skynke som man ska klä av sig bakom? Man ska ju ändå visa upp hela skönheten bara en stund efter??
Ja ja i vilket fall som helst gjorde hon ett vul ultraljud, klämde och kände. Sedan tappade hon mej på urin och fyllde på med 3 dl vätska för att provocera blåsan och mej... Sen skulle jag ligga där i gynstolen och hosta hårt flera gånger... Inget läckage...
Jag fick sen ställa mej upp halvnaken på ett grönt skynke och hoppa, studsa och göra sprattelgubben. Allt för att se om jag fick några läckage... Tror ni något hände, trots en väääldigt fylld blåsa? NEPP inte ett jäkla skit... Hur typiskt är inte det då?
Förmodligen kan det vara så att jag då var sååå inställd på att verkligen knipa när jag stod där halvnanken och hoppade mitt i rummet att jag då använde mina knipmuskler.. Om jag nu har några?

Sen fick jag klä på mej bakom skynket igen och så gick vi igenom en eventuell operation... Ja för eventuellt kan det vara så att mina muskler kring själva urinstrålen är så pass utslitna att det inte finns några muskler där... Det kan oxå vara så att min urinblåsa på någotvis är "stressad och gör så att det blir läckage...
Jag fick med mej hem 3 olika papper som jag ska fylla i under 2 dagar, med fylls blåsa, utan fylld blåsa och vad jag gör när det läcker...
Sen får vi se om det möjligen är fel på blåsan eller muskilaturen runt om och om det blir operation eller inte... Kommer att få komma på återkontroll igen om några veckor iallafall och det är väldigt skönt att de tagit mej på stort allvar!

8 kommentarer:

  1. Stor kram till dej och tack för att du delar med dej!

    SvaraRadera
  2. ja,superbra att dom kollar allt ordentligt! hoppas att det går att lösa.

    SvaraRadera
  3. Starkt av dig att ta tag i det där! Skönt att du fick så bra mottagande. Det är verkligen super viktigt! Ja, jag trodde att det skulle bli "lättare" att lägga sig i gyn-stolen efter att ha fött barn. Men nä.. Inte det minsta...Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  4. Bra där! Man ska inte gå omkring och lida om det går att göra nåt åt det!

    SvaraRadera
  5. Strongt att berätta! Genom din ärlighet så tror jag att du hjälper andra, så heja på dig!

    SvaraRadera
  6. Underbart att de tar dej på allvar å att du får hjälp!
    Ha en bra jobbhelg!

    SvaraRadera
  7. Tack för att du delar med dig, tror det kan hjälpa många!! Och bra där att du tog tag i det!!! Nu ska du få se att de får ordning på dig! Kram kram på dig goa du!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!