torsdag 12 april 2012

Duktiga killen!!

Ikväll har vi varit i skolan på utvecklingssamtal för Douglas! Han är som en liten svamp just nu och suger åt sig av ALLT!!!
När han kom hem idag och satt och åt mellis sa han plötslig: -Mamma nu är klockan tio över två! Jag blev helt förvånad för jag hade inte en aning om att de börjat lära sig klockan, men de hade de minsann;-)!!
Han kan läsa massor redan och skriver det man ber honom skriva! Även matematik har kommit in i bilden, så just nu är det mycket plus och minus räkningar här hemma!
Det känns som om barnen idag lär sig så mycket mer än vad vi gjorde när vi vi var små och gick på förskolan? Eller? Ja för nu kan ju de flesta redan läsa, skriva och räkna när dom börjar först klass! Häftigt är det och jag är sååå glad att han älskar skolan, hoppas verkligen att det håller i sig;-)!
Om jag är stolt? Åh ja det är bara förnamnet och det är därför som jag skryter så;-)!!! *fniss*

7 kommentarer:

  1. Det är rätt! Stolt ska man va!
    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. 7 år är en spännande ålder. Tänk att våra killar ska börja i 1:a klass.:)

    SvaraRadera
  3. Mammas kinder va??! =) ♥

    SvaraRadera
  4. KLart du ska vara stolt över din goa kille!!Kram Mona

    SvaraRadera
  5. Stolt ska man va över sina barn. Ja, det är otroligt hur mycket de kan lära sig på kort tid.. :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!