måndag 9 april 2012

Fix!

När vi kom hem i eftermiddag bänkade jag mej i tvättstugan... Det var massor av tvätt som visst behövde komma in i sina garderober... Men så blev jag helt plötsligt väldigt uttråkad och liksom gled isär från min tvätt och började fixa här hemma istället! Tavlor kom upp och lampor sattes upp och så lite piff här och lite där;-)
Förra veckan köpte jag dessa söta stakar på vår second hand affär här i byn för några småpengar och en vit spray färg!
Så här såg de ut före..
 Och så här blev dom efter lite vit matt sprya färg på sig....;-)
Den underbar lampan med dalahästarna på, fick jag av min mamma i somras! Men jag har inte hittat någon plats till den innan. Men nu har den fått en plats som jag gillar och den gör sig såååå fin!!!
Vår hall lyser numera upp så här fint! Och den vita trappan i bakgrunden gör sig ju så kalasbra;-) *blink*blink*
 Dessa söta tavlor från Fru N har hittat sin plats i köket och i löööv dem!
Och dessa underbara tavlor fick Jonas av pojkarna när han fyllde år! De kommer oxå från Fru N!! Små söta hand och fotavtryck, deras namn, födelsedag och små storlekar!;-)
Har inte riktigt bestämt vart vi vill ha dem, så länge får de sitta på vår övervåning och göra sig fina där!!
Och ja hur gick det med tvätten då? *fniss* Ja den finns kvar i tvättstugan...;-) Äsch de tråkiga kan jag ju faktiskt göra en annan dag... Det är ju faktiskt myyyycket roligare att fixa och piffa;-)

11 kommentarer:

  1. Otroligt snyggt Karro!!
    Du är så himla kreativ.
    Bara lugn, tvätten är kvar ;-)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt det blev!! Älskar ljusstakarna!

    SvaraRadera
  3. Superfint och snygga tavlor från Fru N som jag hoppade in på direkt. Är Jonas hjärta Karolin-tavlan oxå därifrån??

    SvaraRadera
  4. Tvätten springer ju aldrig ifrån'en.. Tyvärr!
    Men vad fint ni har det hemma.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Härligt, visst är det för roligt när man kan fynda och fixa:)

    SvaraRadera
  6. Ååå letat också ljusstakar...men mina ska bli rosa...:-)
    Jättefint blev det!!! Och som sagt tvätten ligger kvar!
    Kram från en som nog drar på lite shopping dagen till ära...:-)

    SvaraRadera
  7. haha.... jadu, vissa morgnar är han RIKTIGT billig ;)
    Men nu sitter jag själv i soffan, dricker kaffe och njuter av tystnaden så det känns som om jag vann fajten ;)
    Jag skickade adressen igår - kom den inte fram ? Jag skickar igen :)
    Ha en härlig dag vännen !! kram

    SvaraRadera
  8. Vad FINT det blev. Du är super duktig. Finns det något du inte kan??
    Kram!!

    SvaraRadera
  9. Superfina ljusstakar! Vad är det för färg du använt? vatten el olja? Var har du köpt den? /Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm ingen aning? Köpte en spray färg på syntema i Vaggeryd!;-)
      Kram K

      Radera
  10. Hej Karolin. Jag försöker med min fråga igen och undrar var Jonas hjärta Karolin-tavlan är köpt. Bröllopsdag är på G så har letat efter en snygg s¨n tavla.

    Ha D!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!