torsdag 26 april 2012

Guld värd!!

Det tråkigaste jag vet är att fixa med tvätten! Jag bara skjuter det framför mej och när berget med nytvättat är så stort så vi knappt tar oss in i tvättstugan och alla kläder i våra garderober börjar ta slut, ja då är jag ju så illa tvungen att fixa med tvätten trots att jag tycker det är sååå tråkigt...:/
När vi flyttade in i huset körde vi med fördelningen att jag skulle fixa med allt utom att stryka, lägga in i garderoberna och att mangla. Dom grejerna skulle Jonas sköta... Kan lova er att han INTE har skött sitt jobb något vidare bra;-) Nej det jobbet föll visst på mej trots att jag utsett honom till mangelkungen;-)

Igår när vi åkte hemifrån var tvättstugan fylld till bredden och toppen med tvätt. Man tog sig knapp in och jag bara stängde dörren och ignorerade skiten;-)
Men när vi kom hem inatt hade min snällaste svärmor tagit hand om ALL tvätt, strukit, manglat och vikt! Så idag var det bara för mej att lägga in det där det skulle vara!
Denna hjälpen är verkligen GULD VÄRD och jag uppskattar den sååå mycket! Ja för nu fick jag ju lite mer tid att göra något annat, typ blogga städa! ;-)

Min blogg verkar ha legat nere idag? När man gått in på den så har det stått att den varit borttagen? Skitskumt verkligen... Men med bara några klick så var den tillbaka igen... Har ingen aning om vad felet var? Kapad? Läskigt om det skulle vara så... Någon mer som varit med om samma sak?

5 kommentarer:

  1. Ojoj vad det såg kliniskt ut där!!
    Hos mej ser tvättstugan ALLTID ut som ett bombnedslag, varför ska det va så svårt att hålla lite ordning där???

    Nåja grattis till din :)
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. men åh va snällt !!Här tvättade jag visserligen det där "berget" igår, men idag ska det in i klädkammaren är tanken !?
    Dock skuter jag lite på det och kollar på "ett småkryps liv" med Viggo istället ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Härligt!

    Jag har som vanligt varit inne här flera gånger idag och det har funkat varje gång. Så jag har inte märkt något skumt!

    Kram K

    SvaraRadera
  4. Ja herregud vad sånt är uppskattat! Kan hon inte komma hit och ta hand om vår tvätt också. Det låter som våra tvättstugor ser ungefär likadana ut. (Eller gjorde). *harkel* ;-)

    Och klart att du ska blogga....eh...städa. Se så, städa på nu! :-D

    SvaraRadera
  5. Jag var inne några gånger vid middagstid och det stod att bloggen var borttagen! Blev orolig att det hänt er något. Gillar din blogg trots att jag inte är i din ålder. Har själv 3 barn mellan 23-29 så man minns fortfarande. Skönt att den kom tillbaka. Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!