onsdag 18 april 2012

Jag kommer aldrig att bli en tapetserare....

Min rulle som jag köpte idag har kommit upp! Ja alltså inte hela rullen, nej bara en bit av den!
Alltså det här med att tapetsera är fasen inte min grej... Nej tålamodet bubblade i mej och jag var så arg så det rök ur mina öron.. Alltså lite sånt där tapetserar blod borde jag väl ändå fått i mej med tanke på att min kära morfar varit målare och tapetserare i hela sitt liv;-) Men icke... En stackars våd skulle upp och det var fasen inte det lättaste...;-)
Men det blev iallafall bättre än innan och nu är det iallafall helt och fräscht! Mer än vad man kunde säga att det var innan;-) Dock blev det lite bubblor så jag funderar starkt på att riva ner den igen och få hjälp av Jonas i helgen! Eller så lever vi med dom där bubblorna och fokuserar på att städa förrådet istället;-)
Så här såg det ut innan:
 Och så här efter med mycket pill, klister och många fula svordommar;-)....
En lite suddig bild... Men nu börjar hallen få lite stil oxå! Ska bara försöka kämpa mej igenom det där räcket på övervåningen... Det har ännu inte fått någon målarfärg på sig...:/
Tapeten köpte jag på Rusta.. Det var som sagt inte alls planerat att köpa någon och Rusat av alla ställen att köpa tapet på.. *hmm* Men så sprang jag bara på den och så fick den följa med hem!;-)

Jag är nöjd och jag hoppas att Jonas oxå blir nöjd när han kommer hem och ser vad jag har gjort;-) *fniss*

10 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Och Rusta är ett jättebra ställe att köpa tapeter på! Min hela hall är Rusta. Stadig och lätt-tapetserad tapet. Men det finns ju olika kvalitet även där.
    Hur som helst blir det då bråkdelen så dyrt som i färgaffär'n! Och då kan man ju kosta på sej att göra om det lite oftare ;-)

    SvaraRadera
  2. Bubblorna kan försvinna när det torkat helt. Tar ju ett dygn typ. Går att sticka hål med en nål med om man hjälpa till lite extra. Men googla det först för minns inte om det är innan det torkat klart eller efter :)

    SvaraRadera
  3. Skitsnyggt! Jag har ju en fondvagg som ska tapetseras i vardagsrummet... Har varit grejer varje helg denna manaden sa den kommer val inte upp forran nagon gang i maj... Tror nog att jag skjutit pa det av ren radsla ocksa... Ar ju ingen profesionell tapetserare precis... :0)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser jättefint ut! Så gött med all denna energi!!
    Hoppas den finns kvar veckan ut så du får mycket gjort. =)
    Och det var snygga stolar också, såg några på Ikea som också var klädda i skinn, och blev riktigt sugen på dem men vi väntar ett tag till med stolar tror jag...;-)
    Kram kram!

    SvaraRadera
  5. Snyggt, och som Martina säger - när den torkat så är bubblorna borta :)
    Jag tycker det är skitskoj att tapetsera, tills det börjar gå åt helvete :D

    SvaraRadera
  6. Ser skitbra ut!
    Som någon skrev, bubblorna kan försvinna under torktiden.
    Sov gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Haha känner igen det där med tålamodet =)
    Snyggt blev det iallafall!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Oh, jag älskar att tapetsera :-) Bubblorna brukar släta ut sig när den har torkat till, har dom inte?
    Oh tapeterna från rusta har faktiskt, riktigt bra kvalitet...tjocka och bra och super lätta att hänga upp!!!

    SvaraRadera
  9. Duktig Karro men nej, tapetsering är ingenting för mig heller... Har INTE tålamodet...
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!