lördag 21 april 2012

Lite egentid och brutet löfte...

Jag och barnen är "utkörda" från hemmet lugna vrå! Jonas har herrmiddag hemma och lagar god mat med sina vänner!
Vi fick husera in oss hemma hos mamma istället, vilket passade mej utmärkt denna lördagen! Jag har fått lite egentid vilket jag verkligen behövde efter denna intensiva vecka med trotsiga och jobbiga barn med humör från jag vet inte vart...
När vi kom hit i eftermiddag drog jag på mej löparkläderna och tog mej en snabb tur rakt ut i skogen här! Det var bland den jobbigaste löparrundan jag någonsin varit med om...
Jag sprang som sagt rakt ut i skogen och hamnade bland buskar snår, backar, sumpmark och diken. Jag tog mej runt en 4 km runda på tiden 22 minuter och sen dog jag lite grann;-)
När jag kom hem kröp jag ner i det varmaste badkaret och låg där och flöt! Helt själv och helt tyst!! Helt sjuk känsla, så efter bara 10 minuter klev jag upp... Inte kunde jag ligga där helt själv. Galet att man inte kan koppla av när man får liksom...
Nyss har jag blivit serverad supergod gratäng och sen ska jag bryta mitt löfte som jag gav i söndags... Japp jag la ju ett löfte om godisförbud i en månad... Men nej, idag bryter jag. Bara för att jag vill och bara för att jag är värd dessa godisbitar;-) Men sen, japp jag lovar, sen typ nästa vecka då ska jag åter få förbud mot godis;-)

5 kommentarer:

  1. Härligt att få komma ut lite själv! :-)
    Och bra gjort, bra tempo!

    Terränglöpning är myyyycket jobbigare. Och jag som ska springa ett terränglopp på 17,7 km i höst. Hur tänkte jag där? :-O
    Haha!

    Ha en skön kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så härligt! Njut!!! ♥

    Och du, självklart har jag ju röstat på dig!! 3 röster lyckades jag få ihop datorn, min mobil och Magnus mobil, ska se om jag kan låna någon mer mobil någonstans.... =)

    KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  3. Gjorde du rätt i! Godis är gott och på helgen är det mys:)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Härligt med egentid! Hoppas du njöt ordentligt:)!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!