onsdag 18 april 2012

Onsdag!

Redan mitten av veckan, inte klokt va veckorna springer iväg...
Jag planerar och planerar febrilt i min hjärna... Den har liksom inte fattat än att jag är arbetslös och i normala fall brukar jag börja fixa så att all är klart inför helgen när jag ska jobba. Men denna helgen är jag ju ledig och jag behöver inte planera ett skit;-)

Om 2 dagar ska jag skriva in mej på arbetsförmedlingen, vilket inte alls känns så uppmuntrande... Hade tänkt att jag skulle ha sluppit det, men icke...:/

Jag blev sååå glad i mitt hjärta när jag lämnade Alfred på dagis idag (upps menar förskolan;-)). För det första har han helt underbara pedagoger, bättre fröknar finns inte! Lugna, harmoniska och helt underbar! De tar alltid imot honom med öppna famnar och avdelningen känns så lugn och harmonisk!
Men så när Alfred hade klätt av sig så kom kompisen Axel imot honom! Han har varit i Kina i  10 dagar, så de har inte setts på 2 veckor. Alfred lyste upp som en STOR sol när han fick syn på Axel och sprang med glädjeskutt in och började leka med honom! Detta gjorde min dag!! En sån skön känsla i hjärtat!!

Nu ska jag och Fabian packa in oss i bilen och bege oss till Jönköping där vi ska titta ut kökstolar!;-) Jag hoppas att han kommer att vara samarbetsvillig idag, min lilla envisa 2- åring;-)

4 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att omställningen är stor från att ha arbetat till att vara arbetslös, hoppas rätt jobb dyker upp snart!
    Visst är det underbart när våra barn får riktiga vänner!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt.
    Han hade saknat och förmodligen varit saknad också :-)

    Hoppas stoljakten går bra!
    Och att Fabian samarbetar ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. så roligt när dom är så bra vänner och att fröknarna är så bra!

    SvaraRadera
  4. Ha det bra och kör föriktigt :)
    Kramen♥

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!