torsdag 12 april 2012

Spring spring spring!!

Jag trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle gå och bli beroende av att springa! Tyckte folk verkade en gnutta knäppa när de sa att de liksom hade ett begär av att springa och nu är jag där själv!!
Det är en jäkligt härlig känsla det vill jag lova, ett slags merbegär på någotvis... Och det knasiga är att jag är super nervös inför varje löparrunda, även om jag springer helt själv...;-) Varför? Ingen aning, men jag älskar det!! ;-) Tänk er själv att rusa ut i spåret och ha 1000 fjärilar inne i magen och så bara kutar man!
Förra veckan köpte jag nya riktiga löpardojjor! Och jag säger bara; herreguuud vilken skillnad på att springa och springa... Jag nästan flyger fram i spåret nu mera;-)
Jag har hittills sprungit 2,5 mil i dem, så även om dom var dyra att investera i så är dom snart betalda;-)
Idag var det dock en myyycket tung runda... Jag höll på att ge upp flera gånger... Men är man envis som synden så tar man sig ändå runt! Och japp idag sprang jag fort! En snitt tid på 5:36 per kilometer är ju inte så illa!? Inte för mej iallafall!
Jag tyckte mej se huggormar överallt i spåret.. Så jag flög fram och tillbaka på stigen som en liten vante, allt för att undvika dom där svart "ormarna".... Om jag såg i syne eller inte, det har jag ingen aning om. Men dom fick mej iallafall att springa fortare;-)

6 kommentarer:

  1. Va duktig du är!! Bra kämpat!! Har också älskat att springa i skogen,, men nu blir det nån prommenad när kroppen orkar MEN dessa ormar,,, jag är livrädd!!! kram Mona

    SvaraRadera
  2. I know the feeling. Härligt när man blir "beroende"! :-)

    Hihi! Skuttande Karro i skogen. ;-)
    Jag mötte en älg en gång när jag körde terräng. DÅÅÅÅ Sprang jag fort... Höll nog 4,0-tempo i en km innan jag vågade sakta ner (stanna och dö)... Hehe! ;-D

    SvaraRadera
  3. Ha ha känner igen mej, trodde inte ja va nån löpare:) men nu bara älskar jag det:) beställde ett par asics igår, mina gamla har ja slitit ut nu;) och ett helt nytt löparset oxå, nu jäklar ska det bli en ordentlig löpare av mej:)
    Ha en bra dag:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja fy attans för dessa huggormar...
    Bra kämpat!! =)
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. haha huggormar, då skulle jag lätt ge upp eller springa fort som fan! :D
    du är superduktig som springer på, jag hade tänkt springa på bandet idag men tror jag tränar överkropp istället eftersom ag cyklar till o från jobbet :)

    SvaraRadera
  6. 5,36 är ju asbra för vem som helst!!! Jag springer som bäst på 6,30 men målet är att nå ner till 6 min per km. Då är jag mer än nöjd :)
    Superduktig är du!
    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!