lördag 28 april 2012

Tarva mås....

Vi sitter på ett fik på varbergs torg. Vi tittar bort 2 sekunder då det plötsligt dyker ner en tarv mås och tar tag i Ann Britts nyinköpta bakelse... Den fick med sig en del, men resten damp rakt ner på stolen...
Äckliga tarva fåglar, stora som hus är dom oxå...:/
Uppdaterar... Ha ha ojsan... Det kom visst in ett litet Malungsmål där... TARV betyder typ glupsk som en anonym svarade;-) Har inte bott i Malung på 13 år, men ibland så liksom slinker det in en och annat malungsmål utan att jag tänker på det;-)!

5 kommentarer:

  1. Nästan lika äckliga som de djur jag stöter på ;-)

    SvaraRadera
  2. Det var en fräck en.

    SvaraRadera
  3. Vad är en "tarv" mås för ngt? Har aldrig hört det ordet förut.
    Kram Mia (Älskar förresten din blogg super mycket.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tarv skulle jag nog översätta till glupsk eller hagalen

      Radera
  4. Länge sen jag hörde ordet tarv. Det måste vara ett typiskt malungsord... Håller med tarva måsar är så äckliga. Ha en trevlig helg eller som jag uttalar det hälj. Hälsning från en som lämnade Malung för 18 år sedan, först till Blekinge men skåning sen 9 år

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!