fredag 6 april 2012

Yeeeeeeeeees!!!!!

Fyyy rackarns va jag är nöjd med mej själv! Just nu susar jag runt på ett slags lyckorus på rosa små moln!
Idag var det den STORA utmaningsdagen på 9 km! Hela morgonen var som ett endaste pirr och jag började mer och mer tvivla på mej själv, skulle jag verkligen klara detta??
Men så gav vi oss iväg, jag och bästa svägerskan Annelie ut och det kändes grymt bra trots att regnet öste ner och det blåste...
Och resultatet efter lite förvirring och springfel i spåret; 9,38 km på 56 minuter och 17 sekunder. En kilometertid på mellan 5,30-6 minuter per kilometer! *skryyyt*

Och vet ni vad? Det var faktiskt inte jobbigt en endaste gång och jag var faktiskt inte ens trött när jag kom hem utan spurtade allt vad jag hade den sista kilometern!!
Nu blir mitt nästa mål att springa 1,5 mil innan sommaren är över! Tror ni jag klarar det?;-)

Visst är vi söta jag och Annelie som bär likadana kläder? *fniss* Som tvillingar!
Annelie är en jävel på att dra och peppa i spåret! Hon kommer absolut att få dra på mej flera gånger!!;-)
Hmm kanske vore det på sin plats att att anmäla sig till ett lopp nu som man måste träna till? Midnattsloppet eller kanske tjejmilen?;-)

Yeeeeeees! Fy fan va jag känner mej nöjd!!!!!!

17 kommentarer:

  1. Ååååå så gött!!! Härligt!! Duktig du är!
    Nu vill jag också komma igång igen...kanske redan imorrn... =)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Lidingöloppet tjej varianten är en mil den ska ju jag ta mig igenom på nåt mirakulöstvis.... spring det så kan vi ses :)

    SvaraRadera
  3. Grattis! Härligt när det går så framåt!

    SvaraRadera
  4. Stor applåd!!
    Duktig är du...

    SvaraRadera
  5. Men hallå - det är ju jättebra !
    Iväg och anmäl sig till lopp nu... seså.

    SvaraRadera
  6. Det finns inga ord för hur bra du är!!! Nu måste jag sluta läsa din blogg, det är inte bra för mitt självförtroende!!!

    SvaraRadera
  7. Va grym du är!! Jag sa ju att du skulle klara det galant! :)
    Ta både Midnattsloppet och Tjejmilen vettja. Jag kommer nog att springa båda.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Fia Fit och Monstermalla ska tydligen köra tjejmilen.
    Jag funderar på det. Ska vi köra du och jag (också)? :-D

    SvaraRadera
  9. Fy fan va du är BRAAAA !!!
    Jag är sjukt imponerad :)
    Unna dig nu en riktigt mysig kväll !! KRAM

    Ps, jäkligt synd att jag inte bor närmre, jag hade GÄRNA kommit och kikat på plain vanilla...

    SvaraRadera
  10. Skryt på bara, det bör du.
    Kanske Göteborgsvarvet nästa vår så kommer jag och hejjar.. please!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så jädrans grymt!!! Sjukt imponerad!!!

    SvaraRadera
  12. Midnattsloppet är grymt skoj..går ju på världens finaste ö också :)
    Fast det kommer vara fullbokat innan april är slut så du får skynda dig i så fall..

    SvaraRadera
  13. GRATTIS!! gissa om jag är impad!! Själv bestod halva min packning av träningskläder men av träning har det blivit INGET. Dunerförkyld igen, så inga träningsrundor har det blivit , målet just nu är att slippa en rinnande näsa.

    Kanske kommer en sväng på onsdag, ska kolla kalendern när jag kommer hem.
    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!