onsdag 13 juni 2012

Spring för livet!

Den 1 september är det ett zoombielopp i Jönköping och jag är grymt sugen på att ställa upp!


Hur går det till?

  • Du springer inte mot klockan utan i stället mot ett gäng hungriga, virusspridande, blodiga zombies. Det gör allt för att ta ditt liv under loppet. Det finns 2 klasser där elitlöparna springer 7,5 km och övriga löpare 5 km.
  • Innan loppet får du ett bälte med 2 flaggor. Dessa flaggor representerar dina liv.
  • Zombies kommer att försöka ta dina liv och äta upp din hjärna.
  • Om du förlorar båda flaggorna är du dör och då har zombien vunnit.
  • Det finns hälsostationer där du kan fylla på liv.
  • Du kan också få eller stjäla liv av andra löpare precis på samma sätt som alla zombies.
  • Löpare får inte knuffa, bita, spotta, klösa, riva eller på annat sätt skada någon zombie

Vad har du emot dig

  • Runt banan finns olika typer av hinder. Dessa ska övervinnas.
  • Det finns zombies lurande överallt kanske där du minst anar det.
  • Det gäller att klara loppet med livet i behåll.
  • Det gäller att vara både snabb och smart för att klara hindren.
Det finns en start och det finns en mållinje men vad som händer däremellan är upp till dig.
Låter som ett riktigt spännande lopp där man antingen kan anmäla sig som löpare eller som zombie. Lopper går av stapeln den 1:a september i Jönköping. Mer info. <—Länk!

Visst låter de fränt? Syns vi där? Vågar vi?;-)

11 kommentarer:

  1. hahaha Så fräckt! Lite långt iväg för min del & jag har varken kondis eller snabbhet så jag hade slutat som zombie-föda innan jag startat!

    SvaraRadera
  2. Åh herregud, jag hade skitit på mig om det hoppade fram zombies på ställen där jag minst anade :D Men det är nog ett bra sätt att sätta nytt pb ;)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Här blir det tjejmilen den 1 sep, annars hade ju detta varit riktigt roligt.

    SvaraRadera
  4. Åh jag såg det där. Hade det inte varit så långt till Jönköping så hade jag lätt hängt på!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha nej fy fasen :). Då hade jag lätt varit zombies isf

    SvaraRadera
  6. Gud va fränt! haha vilken ide.

    /Tina
    http://jewelleds.blogspot.se/

    SvaraRadera
  7. Är du inte riktigt klok... Haha! Jag som inte klarar av att gå i spökhuset på Liseberg utan att dö (nä, nä ok jag DÖR ju inte på riktigt men...)! ;-)

    SvaraRadera
  8. Läste om det häromdagen. Låter som en rolig grej. Men tyvärr jag skulle nog få panik om jag skulle bli jagad av zoombies ha ha fy va läskigt. Ska du springa?:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Låter jätte roligt och häftigt, är du inte en fegpropp som en annan är så låter det som en rolig grej att delta i.

    SvaraRadera
  10. Haha låter skitkul! Vilken udda grej.
    Gör det, det passar nog dig ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!