torsdag 4 oktober 2012

Kanelbulle hit och kanellbulle dit!

Det är väl ingen som missat att det är kanelbullens dag idag? Nej inte jag heller.. Kort på nybakade bullar hit och dit har fått mitt dreggel att hänga vid munngipan hela dagen lång...
Och som den snällaste och bästa mamma jag är åkte jag till affären direkt efter hämtningen på förskolan och köpte bullar. Jo visst hade jag kunnat bakat, men nej barnen ville ha bullar nuuu och inte inatt och ja affären gör ju kanongoda kanelbullar. Så varför liksom krångla till det hela?;-)
Dom var gigantiska, doftade ljuvligt och ja de smakade sååå mumsigt! Japp iallafall enligt dessa tre... Själv åt jag ingen, trots att suget skrek i kroppen att äta den där bullen som låg kvar så fint i brödkorgen.. Men nej, som den snälla sambo jag är så sparar jag den till Jonas! *host*
Nej istället åt jag två crisp med god brieost och det var oxå supergott! Men ja så klart inte alls lika gott som en kanelbulle skulle ha varit...;-)

10 kommentarer:

  1. Nej varför krångla till det?
    Bulle som bulle! :)

    SvaraRadera
  2. Jag är nog lite knäpp, men jag hade valt Crisp med Brie ;)

    SvaraRadera
  3. Bravo! Jag har inte heller ätit någon...
    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Jag ratar bullen med, men tar ngt annat som är onyttigt. Men i mina ögon kanske lite godare, Daimtårta. :)
    Brieost är godare ju, intalning... ;-)
    Mvh/

    SvaraRadera
  5. Är inte brie-ost och bulle ungefär lika många kalorier? Inget illa menat alltså, utan bara en fundering. :-)

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är det inte... Jag försöker att inte äta något socker och brie får jag äte;-) Därimot är inte crispen så nyttig... Fröknäcke är bättre, men hade ingen hemma!;-)
      Kram K

      Radera
  6. Här bakade jag bullar med barnen igår... Tog med hälften till deras förskola, till personalen, och hälften till mitt jobb idag... Det var uppskattat, och jag kan inte äta upp dem nu.:-) Fast sonen protesterade, så vi har tre kvar hemma. ;-)

    //Emma

    SvaraRadera
  7. Du kan nog snart unna dig en kanelbulle igen! Kram

    SvaraRadera
  8. Jag har inte heller ätit nån bulle idag, high five

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!