tisdag 9 augusti 2016

Photo shoot mot barncancer!

När jag gick hemma och var mammaledig så träffade jag en tjej i kyrkan som heter Frida! En härlig 3 barnsmamma precis som mej!
Vi blev vänner på facebook där vi följer varandras liv och följer även varandra på instagram och vi bor nästan i samma by!
Fridas barn är i ungefär samma ålder som min Fabian, så vi brukar träffas på barngympor och andra aktiviteter!
I maj månad hände det som inte får och ska hända... Hennes lilla Ture på 5 år drabbas av cancer, en tumör som satt sig på hans högra njure...Det som man inte tror kan hända- det hände. ..
Jag följer familjen och lilla Tures tuffa resa på facebook... Jag har fällt många tårar när jag läst mamma Fridas statusuppdateringar och det gör så ont...
Ingen kan fatta vad de går igenom just nu... INGEN....
Nu i somras fotade fotografen Frida Ireklint deras 3 små skatter och startade en insamling till barncancerfonen, photo shoot mot barncancerfonden! Ingen kan göra allt, men vi alla kan göra något! Alla bäckar små! Alla pengar som kommer in till barncancerfonden gör så att forskarna kan forska vidare på denna vidriga sjukdom! Att vi en dag, förhoppningsvis kan utrota denna hemska sjukdom...
Jag kan inte på långa vägar sätta mej in i deras fruktansvärda situation som de just nu går igenom... Operationer, strålning och cellgiftningar... Fruktansvärt för hela familjen och så fruktansvärt för lilla fina Ture 5 år....
Snälla gå in HÄR och skänk en slant! Tänk va härligt om alla NI mina underbara läsare kunde ge ett bidrag! Jag ber er, ge ett bidrag! Ja brukar inte tigga och be er om så mycket. Men just detta, tigger jag och ber att ni ska skänka en slant! Så gå in HÄR nu! TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!