lördag 13 augusti 2011

Gi - knäcke!

På nätterna är jag helt otroligt sugen på något att äta hela tiden. Inte alls bra... Så i eftermiddag har jag bakat en dubbel satts av GI knäcke! Så nu är det nerpackat i min väska och inatt ska jag gå och småsnaska på detta hela natten! *mums*
OBS OBS OBS... Detta knäck är beroendeframkallat och tar man en bit så vill man bara ha mer, vilken tur då att det är så nyttigt;-) Mina barn älskar det så jag har gjort en liten fuling och gömt en del av knäcket i skafferiet så att det inte tar slut redan ikväll;-) *fniss*
Ni som inte provat detta MÅSTE göra det! Glöm chipsskålen ikväll, för detta slår allt!!
Jag har lagt ut receptet här förr, men jag gör det igen!

GI-KNÄCKE! (Även kallat gay knäcke av Douglas;-))
2 dl majsmjöl
½ dl linfrö
½ dl sesamfrön
3/4 dl solros frön
1/4 pumpa kärnor
Blanda ihop alla torra ingredienser.

Häll i:
½ dl olivolja
2½ dl kokande vatten
Bred ut smeten till ett tunt täcke på ett bakplåtspapper på en plåt.
Strö över flingsalt och in i ugnen i 150 grader i 1 timme!
Bryt sedan i så stora bitar som du vill ha!!

LYCKA TILL!!!!

8 kommentarer:

  1. Tack för tipset!
    Ska jobba natt from 1 sept och är oxå alltid sugen på nått:)

    SvaraRadera
  2. Det låter gott! Det ska jag testa, tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Ser sjukt gott ut, ska absolut testas! Nu när hösten är på intågande är det dags att ta tag i några kilon igen...

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. MÅSTE testa! Tack för tips! Behöver inte mina chips på helgerna :)

    SvaraRadera
  5. Det såg riktigt smarrigt ut!!! Måste prövas! Tjusig blogg:)
    //Linda

    SvaraRadera
  6. Ser sjukt gott ut, det här måste jag testa!

    SvaraRadera
  7. Är detta verkligen ett GI-recept? Majsmjöl har högt GI (97)
    Gott kan jag dock hålla med om att det är!

    SvaraRadera
  8. Ja du anonyme... Jag vet faktiskt inte. Men det bra mycket bättre än att dra i sig annat skit... Så de så... O förresten räknar jag inga såna poäng...
    Kram K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!