tisdag 16 maj 2017

Känslostorm...

Man kan nästan tro att jag och bloggen ligger i skilsmässa och att jag försöker undvika den så mycket som det bara går!? Så är det inte... Vi har bara tydligen pausat lite från varandra för att hitta tillbaka till varandra igen! Vi behöver tydligen det, trots att jag egentligen INTE mår bra när jag inte bloggar... Ja fan det är svårt det här med att väga, att få in min älskade blogg i livet. Just nu är det som en känslostorm som bor i mej och jag kan inte ta på vad felet är? Eller jo jag vet nog vad 95% av min känslostorm i bröstet handlar om... Jag är bara sjukt arg och besviken på något, men det kanske vi tar en annan dag...
Jag blir ändå så himla glad långt in hjärtat att så många tittar in här ändå, trots att jag inte varit aktiv på över en vecka...
Jag har alltid haft så galet lätt att gråta! Jag har typ tjutit och gråtit rakt ut hela mitt liv när jag blivit arg eller varit ledsen och det har inte spelat någon som helt roll om vem som stått rakt framför mej. Har jag behövt lätta på trycket, ja då har jag lipat! Men nu... Jag vet inte vad det är som har format mej till den människan jag blivit idag? Jag har så svårt för att gråta... Och gråter jag, ja då gör jag det helst inne på toan inlåst och gråtandes i en handduk... Jag vill inte vara sån, jag vill kunna lätta på den där gråtkranen lite då och då. Japp för jag vet att trycket i bröstet blir så mycket bättre då! Att gråta är bra, gråta, snora och låta tårna rinna ner för kinderna om man behöver det!
Så i helgen stod jag och plockade upp en gammal servis som jag ärvt av mormor och morfar som jag så gärna ville ha! Mamma och min moster hade lindat in hela servisen i gamla kläder och handukar för att frakt ner dem hit och kläderna skulle ändå slängas...
 Så står jag där och plockar och helt plötsligt dyker en av morfars favorit t-shirtar upp... Från ingenstans börjar jag störtgråta och kan inte hejda mej... Tårarna sprutar... Tar upp de gamla kläderna och doften från mormor och morfars hus når alla minna sinnen när jag sniffar på dem.... Hjärtat gör ont, men förbannat skönt att låta tårarna rinna ner från mina kinder!
 Ännu en samling med ännu en gammal och fin servis som vi använder på alla kalas! Älskar när man dukar med gammalt och nytt!
Jag känner mej tom, glad, ledsen, arg, förbannad, sårad men ändå lättad.... Jag landar i mycket nu. Landar och faller... Åh jag vet, jag svamlar just nu...
Jag älskar att ha folk runt mej, älskar det! Men ibland är det så himla skönt att få vara själv! Det har jag varit, pillat i trädgården och till och med tyckt det varit skönt att gå och rycka upp alla maskrosor på gräsmattan! Pilla lite här och där i trädgården, alltså det är fan inte så jobbigt ändå som jag tror att jag tror jag vill tycka;-)
 Jag och Jonas har varit ute och gått varje kväll! Tysta och bara pratat lite... Andas in den fantastiska doften som just nu hela naturen ger av grönskan och det är ju så fantastisk vackert ute just nu! Bästa tiden på året är ju mellan hägg och syren...
Den enda 9-åringen som jag känner som ber och bönar att vi ska ha tomater och gurkor! Så det har vi fixat med! Så stolt han är när de växer och nu är det omplanterade i stoooora krukor! Nu hoppas vi på många härliga tomater som vi kan få smask i oss av!
Ett land är också på G! Som han längtar! Å jo vars... Jag får väl ta tillbaka det som jag skrev i förra inlägget att det är jobbigt att fixa i trädgården, det är faktiskt ganska så mysigt.. Man kan faktiskt ångra sig!;-)
Nu du bloggen... Nu tycker jag faktiskt att det ska vara slut på dessa pausar som vi kört med till och från under ett års tid... Antingen satsar vi på varandra igen, eller så lägger vi ner. Man kan inte hålla på att datta så här till och från som vi gjort med varandra så här länge... Det blir inte bra i längden att göra så... Det blir så oseriöst då, ok! Bra! För jag älskar ju dej bloggen! Jag älskar ju alla våra läsare! Och att få dela vår vardag ihop med så många underbara människor, det ger mej så mycket! Det ger härliga minnen att gå tillbaka och titta på för barnen! De älskar att sitta och titta in på sig själv och titta på gamla bilder här på bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!